HTML

5 hónap Newcastle-ben

Pécsi egyetemista vagyok. 2012. január 26-án kiköltözöm Newcastle-be 5 hónapra. Július elejéig az ottani egyetemen fogok dolgozni. Blogomon a következő 5 hónap során engem érő tapasztalatokat és benyomásokat fogom megosztani. Nehéz így előre megmondani, hogy miről is lesz szó pontosan. Mindenről írni fogok, amit fontosnak vagy érdekesnek találok. Nem csak az a célom, hogy ismerőseimet tájékoztassam arról, hogy mi történik velem a távolban, hanem, hogy leendő újságíróként (remélhetőleg :)) a szárnyaimat próbálgassam.

Friss topikok

• Snorman: Szia, Véletlenül találtam rá a blogodra. Lehet azóta megtaláltad már, de ha nem akkor a Newgate S... (2012.04.27. 14:30) Konyhatündérkedés Petra módra
  • jhjh: Jó lehetett ez a barlangtúra, de azon a nyíláson valószínűleg én sem fértem volna be, még cipőkaná... (2012.04.27. 09:14) A barlangtúra
  • neldor: huuu.. teccik ez a bejegyzés. csak azt tudom mondani hogy "wáoo". olyan "emberi".. nem is mondok t... (2012.04.22. 22:55) Második felvonás
  • jhjh: Üdv. itthon! :-) Azért itthon is lehet írogatni! (2012.03.19. 10:27) Vaslady
  • neldor: hát igen, a tenger mellett valahogy mindig fúj a szél, de remélem majd valamikor melegebb időben i... (2012.02.26. 23:00) Tynemouth

Címkék

Tynemouth

2012.02.26. 22:15 Petra blogger

Bár még mindig télies az idő (néhány kellemes, napsütéses napot leszámítva), az egyik munkatársammal, Helenával, úgy döntöttünk, hogy hétvégén kirándulunk egyet. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy Newcastle központjából a környéken található összes kis városba el lehet metrózni. Ez számomra szokatlan, mert az én fejemben, ami a városok között jár, az mindig a föld felett közlekedik és vonatnak, esetleg busznak hívják, vagy repülőnek, de az már nagyon a föld felett van, a metró pedig egyetlen város különböző pontjai között mozog. Mint kiderült ez nem feltétlenül törvényszerű.

Helenával reggel 10 órakor találkoztunk a Monument-nél, ami az itteni belvárosi találkahely. Innen elmetróztunk egy tengerparti kis városba, Tynemouth-ba (kb. 15 km-re Newcastle-től). Annak ellenére, hogy hideg és szeles volt az idő, nem bántuk meg, hogy kimozdultunk, mert tényleg nagyon ez a szép város és a tengerpart is gyönyörű.

A Tynemouth-on végighaladó főutca: Front Street. Az utca végén balra fordulva található a King's School, ami híresen jó iskola, de még ismertebb arról, hogy itt töltötte diákéveit Ridley Scott, a világhírű filmrendező és producer.

Tynemouth kastély

Tynemouth zárda

A móló (hosszabb a végéig vezető út, mint azt az ember ránézésre gondolná)

A part a mólóról:

Dél körül beültünk egy étterembe. A hely neve: Marshall's Traditional Fish & Chips. Aki a városban turistáskodik, az általában idejön ebédelni, mert messze földön híres a finom fish & chips, amit itt adnak. Mi sem véletlenül mentünk pont ide, amikor korogni kezdett a gyomrunk. Tényleg nagyon finom volt az ebéd, ráadásul visszafogottan fogalmazok ha azt mondom, hogy nem maradtunk éhesek. Akkora adagot kaptunk, hogy alig tudtunk utána felkelni az asztaltól. (Néhány szem krumplit hagytam csak a tányéron, úgyhogy nagyon büszke voltam magamra :))

Ezután úgy döntöttünk, hogy a tengerparti sétányon elballagunk Whitley Bay-be (két várossal arébb), hogy megnézzük a St. Mary's Island nevű turistalátványosságot. Ez egy olyan sziget, ami csak néha sziget, egyébként pedig világítótorony, ahová apály idején gyalog elsétálhatunk. A Whitley Bay felé tett, körülbelül másfél órás sétánk során sokat gyönyörködtünk a hullámzó tenger látványában.

Mire megérkeztünk Whitley Bay-be, teljesen átfagytunk és amikor megláttuk, hogy még mindig mennyire messze van a világítotorony, úgy döntöttünk, hogy Szt. Mária szigetére inkább egy másik alkalommal sétálunk át. Megkerestük a legközelebbi metróállomást és visszametróztunk Newcastle-be. Persze előtte még fényképezkedtünk kicsit a Szt. Mária világítoronnyal (a miniatűr fehér dolog a kép bal felső sarkában :)).

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neldor 2012.02.26. 23:00:42

hát igen, a tenger mellett valahogy mindig fúj a szél, de remélem majd valamikor melegebb időben is el tudtok majd menni . :)
ez a metrós dolog meg tényleg meglepő, énis hasonlóan gondoltam, mit meg nem tud az ember egy-egy blogból :)