HTML

5 hónap Newcastle-ben

Pécsi egyetemista vagyok. 2012. január 26-án kiköltözöm Newcastle-be 5 hónapra. Július elejéig az ottani egyetemen fogok dolgozni. Blogomon a következő 5 hónap során engem érő tapasztalatokat és benyomásokat fogom megosztani. Nehéz így előre megmondani, hogy miről is lesz szó pontosan. Mindenről írni fogok, amit fontosnak vagy érdekesnek találok. Nem csak az a célom, hogy ismerőseimet tájékoztassam arról, hogy mi történik velem a távolban, hanem, hogy leendő újságíróként (remélhetőleg :)) a szárnyaimat próbálgassam.

Friss topikok

  • Snorman: Szia, Véletlenül találtam rá a blogodra. Lehet azóta megtaláltad már, de ha nem akkor a Newgate S... (2012.04.27. 14:30) Konyhatündérkedés Petra módra
  • jhjh: Jó lehetett ez a barlangtúra, de azon a nyíláson valószínűleg én sem fértem volna be, még cipőkaná... (2012.04.27. 09:14) A barlangtúra
  • neldor: huuu.. teccik ez a bejegyzés. csak azt tudom mondani hogy "wáoo". olyan "emberi".. nem is mondok t... (2012.04.22. 22:55) Második felvonás
  • jhjh: Üdv. itthon! :-) Azért itthon is lehet írogatni! (2012.03.19. 10:27) Vaslady
  • neldor: hát igen, a tenger mellett valahogy mindig fúj a szél, de remélem majd valamikor melegebb időben i... (2012.02.26. 23:00) Tynemouth

Címkék

Konyhatündérkedés Petra módra

2012.02.03. 20:48 Petra blogger

Az angolok sajnos nem táplálkoznak túl változatosan: (sült)krumpli minden mennyiségben, hús vagy hal, saláta, na meg szendvicsek és gyorskaja (amerikai, indiai, kínai). Ha az ember pénzt áldoz, arra hogy elmenjen egy normális étterembe, akkor sem tud megenni egy jó, meleg levest, egy fincsi főzeléket, rakott krumplit vagy töltött káposztát. Mivel a hétvégéim (péntekkel együtt) szabadok, a kiránduláshoz pedig hideg van, úgy döntöttem ma megpróbálok főzni valamit, mert a magyar ételek már egy hét után nagyon hiányoznak. Írtam magamnak egy listát azokról a kajákról, amik elég egyszerűek ahhoz, hogy “szülői felügyelet nélkül” elkészítsem őket. Néhány levest szedtem össze, főzelékeket, tésztákat, egytálételeket. Úgy döntöttem, hogy a kísérletezést krumplifőzelékkel és fasírozottal kezdem. El is mentem a Tescoba, de közben lelkileg felkészültem arra, hogy nem fogok minden hozzávalót megtalálni, ezért ma is sajtos szendvics lesz az ebédem. Akkor kezdtem el reménykedni, amikor a fűszerek között elsőre megtaláltam a paprikát. Íme az eredeti angol gyártású Tesco-s paprika:


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egy pillanatra átfutottam az agyamon, hogy akkor talán vegetát is találok, de nem, az már túl szép lett volna. Elindultam tovább a polcok között, hogy megkeressem a zsemlemorzsát. Mivel teljesen más kiszerelésben árulják, mint otthon, igencsak nehezen vettem észre, hogy ez az:

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A következő bökkenő a tejföl. Tejfölt Angliában sour cream [savanyú krém] néven találunk, de nagyon kevés helyen, inkább kisboltokban. Szóval Tesco kilőve. De úgy gondoltam, hogy natúr joghurt is megteszi helyette (és amúgy tényleg). :)


Természetesen a darált hús, krumpli, hagyma, liszt, olaj, stb. Angliában is fellelhetőek minden boltban.


Hazamentem és lelkesen nekiláttam életem első krumplifőzelékének és életem első fasírtjainak elkészítéséhez. Azon gondolkodtam közben, hogy milyen unalmas az, ha az ember csak magának főz, nincs kivel megosztani és nincs senki, aki dícsérje az ízletes végeredményt. Sajnos azt kell mondanom, hogy mindenki szerencsésnek érezheti magát, aki nem volt a vendégem erre az ebédre, mert bizony éhes maradt volna :). A főzelék végülis ehető, krumplifőzelék íze van, csak inkább levesnek mondanám. A fasírtot pedig nem mertem megkóstolni,mert a sütés után is nyersnek tűnt, úgyhogy inkább kidobtam az egészet. Szóval az első kísérlet arra, hogy megajándékozzam magam egy kellemes ebéddel nem jött össze.


Az ételekkel kapcsolatban megtaláltam a következő nagy kihívást (azon kívül, hogy egyszer ehető fasírtokat gyártsak). Búzadarát kell beszereznem. Úgy hírlik, hogy Angliában ez szinte lehetetlen. Azért körül fogok nézni a boltokban, mert nem valószínű, hogy kibírok 5 hónapot császármorzsa nélkül. :)

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ncllife.blog.hu/api/trackback/id/tr364060100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neldor 2012.02.04. 02:10:39

te kis konyhatündér. :)
sajnálom h éhes maradtál, de biztos bele fogsz jönni.. mint ahogy minden másba is, és az olvasóknak is mondom hogy te készíted a a legjobb melegszendvicset egész európában.
és igy lesz a többivel is. ne add fel :)

xx

Petra blogger 2012.02.04. 09:23:37

@neldor: @Petra blogger: Nem adom fel, mire hazamegyek profi leszek :)

jhjh 2012.02.04. 19:09:41

Addig is, míg profi leszel, éhenhalás ellen javaslom a következő kajákat:

1. Főtt tojás (lágy és kemény kivitelben),
2. Tükörtojás (szalonnával, kolbásszal vagy nélkülük),
3. Tojásrántotta (több féle ízben),
4. és Bundás kenyér a csúcs!

Gondolom tojás még Angliában is kapható. :)

Petra blogger 2012.02.04. 19:24:46

@jhjh: Köszi a tippet, igen, ezek még mennek, már vettem is néhány tojást. :) És ha minden nap másképp készítem el, az mondható változatos étrendnek :)))

nincsa 2012.02.08. 18:35:44

Lesz még ilyen, ami bármennyire is akarod , nem lesz otthoni ízű. Nekem az angol liszt feladja a leckét, ha palacsintát akarok belőle sütni!
Lengyel vagy erdélyi jellegű boltokban kaphatók magyar dolgok is. Legalábbis Northamptonban.

Egy angol ötlet, hogy ne maradj éhes! Olvastam valahol, hogy Angliában található a világ legolcsóbb szendvicse. Két szelet kenyér közé egy pirítós!
Kipróbáltam! Érdekes, de nem rossz! Ez mégis olcsóbb, ha a kukába landol. De miért tenné?!...

Snorman 2012.04.27. 14:30:27

Szia,

Véletlenül találtam rá a blogodra. Lehet azóta megtaláltad már, de ha nem akkor a Newgate Shopping Centre-ben van egy lengyel bolt ahol kapsz Vegetát, rendes paprikát és búzadarát is. Vegeta van egyébként a Tescoban is, illetve a tejfölt "creme freche" álnéven keresd ugyanitt.
süti beállítások módosítása